Klub TPHU

Se denne email online

Kære forældre

Hermed følger nyeste info fra forvaltningen.
 
Åbningsdatoen og de ændrede åbningstider er tilpasset Klubben TPHU. Vi er ikke en del af AULA/Kbh Barn, så her vil der også vores lokale forskelle hos os. Vi har bl.a. brug for at få tilbagemeldinger fra vores private skoler omkring forventet fremmøde mm.
 
Vi forventer at sende en præcisering ud omkring opmærksomheder på disse forhold i et nyt nyhedsbrev i løbet af i ugen. Alle disse nyhedsbreve vil også være at finde på forsiden af klubbens hjemmeside.
 
Vi glæder os til at se jer alle igen.
 
------------------------------------

Kære forældre

Vi åbner igen mandag d. 20/4 kl 12-16 – meld meget gerne jeres behov for pasning ind hurtigst muligt

Vi er i fuld gang med at gøre klar til at åbne igen. Vi glæder os til at se jer igen - både børn og voksne.

Med de sidste 4 ugers lukning har vi i fællesskab gjort vores til at holde corona-smitten nede, og vi har været med til, at vi nu står et sted, hvor regeringen har besluttet at åbne samfundet skridt for skridt.

Der er mange ting, der skal på plads, så genåbningen bliver sundhedsmæssig forsvarlig og tryg for alle. Sundhedsstyrelsen har udsendt en lang række krav om f.eks. lokaler, faste grupper, hygiejne og rengøring, som vi skal overholde for at få lov til at åbne.

De mange krav betyder, at det bliver en meget anderledes hverdag, vi kommer tilbage til, med andre aktiviteter, andre rutiner, ny opdeling af lokaler og meget andet. Fordi det er så vigtigt at holde god afstand, er vi pålagt at have dobbelt så meget plads per barn. Vi har derfor brug for at kende jeres behov for pasning, så vi kan starte op skridt for skridt og på den måde passe bedst muligt på hinanden.

Når vi kender jeres pasningsbehov, skriver vi så hurtigt som muligt tilbage til jer med en bekræftelse af, hvornår vi åbner.

Hvornår har I brug for pasning?

Vi har brug for at kende jeres behov for pasning, når vi åbner igen, så vi kan planlægge de første uger forsvarligt.

• Indtast i KbhBarn, hvornår jeres barn regner med at komme - på samme måde, som I angiver feriedage. 

• Indtast så snart som muligt – senest tirsdag den 14. april kl. 12.

• Indtast fra den dag, vi forventer at åbne og en uge frem – gerne længere frem hvis muligt.

• Indtastningen er ikke bindende, men giv os besked, hvis jeres behov ændrer sig.

• I må også gerne sende en besked med pasningsbehov til jeres institutionsleder gennem KbhBarn.

Vi vil løbende følge fremmødet gennem KbhBarn, så vi er sikre på, at vi hele tiden kan overholde sundhedsmyndighedernes krav.

Nødpasning

Indtil vi åbner, er der mulighed for at få nødpasning, hvis I har et særligt behov. Nødpasningen vil fungere på samme måde som de tidligere uger. Giv jeres institutionsleder besked, hvis I har brug for nødpasning.

Læs mere om nødpasning på www.kk.dk/pasning-og-skole-coronainfo

En ny hverdag

Vi er pålagt mange krav fra Sundhedsstyrelsen, og hverdagen bliver derfor ikke, som I kender den. I vil opleve en gradvis opstart med små, faste børnegrupper, meget tid ude og en stor fokus på hygiejne og håndvask for alle. 

Inden vi åbner, vil I få besked om det praktiske omkring aflevering, hentning, mad, hygiejne og de andre nye rutiner, som vi skal vænne os til.

Husk at syge børn ikke må komme i institutionen. Vi håber, at I alle vil have en ekstra stor fokus på at holde børn hjemme, hvis de har de mindste tegn på sygdom.

Hvis du eller dit barn er i en særlig risikogruppe, og du er i tvivl om, dit barn kan starte igen, skal du tale med din læge. 

Mere information

• Information til forældre fra Sundhedsstyrelsen:

www.sst.dk/da/Udgivelser/2020/Brev-til-foraeldre-i-forbindelse-med-genaabning

• Film til børn om åbning af institutionen:

www.sst.dk/da/Udgivelser/2020/Film_-Corona-nyt---Saadan-gaar-vi-i-boernehave-igen

 

Vi glæder os rigtig meget til at se jeres børn igen og sammen skabe en tryg hverdag for alle.

 

Vi ved, at vi kommer til at stå med udfordringer, som vi endnu ikke kender svarene på. Vi håber derfor, at vi i fællesskab kan finde løsninger undervejs.

 

På gensyn

 

HUSK

• Meld jeres pasningsbehov ind så hurtigt som muligt - senest tirsdag den 14. april kl. 12.

• Træn gerne håndvask og god hygiejne med jeres børn derhjemme.

-------------------------

 

På vegne af alle i TPHU og håb om et snarligt gensyn

Ledelsen i Klubben

Thomas P. Hejles Ungdomshus.

Klubben Thomas P Hejle
Nørre Voldgade 23, 1358 Kbh. K
Tlf 33156930 klubbentphu@kk.dk
Facebook
Svar venligst ikke på denne mail, men benyt ovenstående oplysninger.
 
Vil du ændre eller stoppe modtagelsen af nyhedsbrevet, klik her.